Information til deltagerne

 

Som deltager i Middelalder i Aalborg, er du med til at give publikum en stor oplevelse, samtidigt med at de kan blive lidt klogere på deres egen historie. Rammerne er store gamle træer og grønt græs, gemt midt i byen. Centralt i forhold til transport. Her er der god plads både til den aktive håndværker, den rejsende købmand, krigere, gøgl og musik og hvad andet godtfolk der måtte komme forbi. Alle med et godt middelalderhumør, så vi kan ha en god ferie sammen, mens vi formidler historien, med fokus på middelalderen.

Området vil være åbent for publikum mandag til torsdag kl. 10.00 - 17.00, fredag og lørdag kl. 10.00 - 22.00, søndag kl. 10.00 -17.00

Det vil være muligt at stille op fra torsdag 10. juli. Der vil være halm til teltene og brænde til ildsteder.
Ildsteder skal være af en sådan art, at de ikke beskadiger græsset.



Der vil være adgang til bad og toiletter, specielt til aktører.

Alle telte/boder skal være i »middelalderstil« Der er ikke på området mulighed for at overnatte i nutidigt telt eller campingvogn. Hotel Comwell Hvide Hus i Aalborg, ligger ved Kildeparken.

Der vil være adgang til morgenmad fra 8-9 dagligt.

Frokost og aftensmad skal man selv lave, men råvarerne hertil vil dagligt kunne »købes« gratis i den dertil indrettede købmand (kød, grøntsager, krydderurter, mel, gryn, frugt mm). Der vil hele dagen være adgang til the, kaffe (skjult) mælk og saft.

Vi vil være vært for fællesspisning søndag aften 10. juli, hvorfor det er vigtigt at vide hvor mange deltagere der er.

Det er gratis at ha en bodplads, men der er ikke mulighed for mad og drikkeboder, da indtægten herfra, sammen med entreen, skal finansiere arrangementet.

Det er naturligvis noget alle gode middelalderfolk ved, men for en sikkerheds skyld: Alle nutidige ting skal holdes fra pladsen, fx ur, telefon, cigaretter, plastik mm, men kan man ikke se uden, er briller selvfølgelig accepteret.

Bodholdere skal efterlade området opryddet.

Tilmelding kan ske til fra kontaktsiden.

Med oplysninger om gruppens navn, antal deltagere, adresse, e-mail, kontaktperson, størrelse på lejren samt beskrivelse af lejrens type (salg, håndværk, underholdning mm), samt hvilke særlige behov man måtte ha, fx afskærmning fra skydebane, mm.

Skulle du have spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive eller ringe.